بازار صفین (عربها) کیش + تاریخچه و ساعات کاری

بازار صفین در منطقه بومی نشین جزیره کیش (آدرس: جزیره کیش، شهرک صفین، میدان لارک، خیابان لاهور و شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۳۲۱۲۰) قرار دارد و به بازار عربها معروف است. در ادامه درباره تاریخچه بازار صفین، امکانات، هتل های نزدیک و آدرس بازار صفین به صورت کامل توضیح داده ایم.

درباره بازار صفین کیش

یکی از قدیمی ترین بازار ها در جزیره کیش بازار عربها یا صفین است. موقعیت قرار گیری این بازار در جزیره به صورتی است که گردشگران کمتری، از آن دیدن می کنند. البته گردشگران می توانند با مراجعه به این بازار، اجناس را با قیمت بهتری خرید کنند. 

تاریخچه بازار صفین کیش

بازار صفین کیش در سال ۱۳۵۰ افتتاح شده است و مساحتی به اندازه ۲۳۰۰ متر دارد. معماری بازار صفین، عربی و سنتی است. بیشتر کاسبان این بازار عرب زبان هستند و برای عرب زبانان، مکانی خیلی مناسب است. این بازار، دارای یک طبقه با ۷۰ غرفه است. در بازار عربها شما می توانید انواع اجناس، از جمله پوشاک، کیف و کفش و لوازم خانگی را خریداری کنید. در نزدیکی این بازار، اسکله های خیلی زیبایی وجود دارد که بعد از خرید می توانید از این اسکله ها بازدید کنید.

تاریخچه بازار صفین کیش

امکانات موجود در بازار صفین چیست

بازار صفین بر خلاف مرکز های خرید امروزی و مدرن کیش، که دارای انواع کافه، رستوران و تفریحات هستند، امکانات محدودی دارد. با این وجود در نزدیکی بازار، فست فودی های مناسبی وجود دارد و می توانید از ساندویچ های مخصوص جنوب برای وعده غذایی خود خریداری کنید. 

امکانات موجود در بازار صفین

امکانات موجود در بازار صفین

مکان های دیدنی نزدیک بازار صفین کیش

این بازار در یکی از محله های بومی جزیره کیش واقع شده است. بازار صفین نزدیک به مرکز خرید پارس خلیج کیش  است. شما می توانید بعد از خرید در بازار صفین سری از بازار پارس خلیج نیز بازدید کنید.

اسکله میرمهنا نیز نزدیک به بازار عرب ها است. بعد از خرید می توانید با چند دقیقه پیاده روی به این اسکله بروید.

مکان های دیدنی نزدیک بازار صفین کیش

هتل های نزدیک به بازار صفین کیش

هتل های زیادی نزدیک به بازار صفین کیش وجود دارد که شما می توانید هر کدام از آن ها را برای رزرو هتل انتخاب کنید. هتل هایی مانند هتل فانوس کیش، هتل ترنج کیش، هتل آفتاب شرق کیش در نزدیکی بازار عربها واقع شده اند که از بهترین هتل های جزیره به حساب می آیند.

بازار عربهای کیش

رستوران ها و کافی شاپ های نزدیک به بازار صفین کیش

در این بخش از مقاله برخی از رستوران ها و کافی شاپ هایی که در نزدیکی بازار عربها قرار دارد را برای شما نام برده ایم تا بعد از خرید در بازار برای صرف غذا یا نوشیدنی و کمی استراحت به یکی از این مراکز بروید.

✔رستوران پاشا

✔کترینگ گل مریم

✔فست فود زیتون وان

✔چایخانه نعمت

✔تی کافه

✔کافی شاپ شب های شیراز

✔کافه شب های بندر

بازار صفین کیش

بازار صفین کیش

زمان مناسب خرید از بازار صفین کیش

در فصول مختلف، شما می توانید به بازار صفین رفته و با قیمت مناسبی، از این بازار خرید های خود را انجام دهید. اما فصل های بهار و تابستان، بهترین زمان برای خرید از جزیره کیش به ویژه بازار عرب ها است. زیرا در این فصول به دلیل کاهش مسافران، قیمت کالا ها در این بازار تا حدود زیادی کاهش می یابد که بهترین موقعیت برای خرید است.

آدرس بازار صفین کیش

ساعت کاری و بازار صفین

این بازار در طول روز از ساعت ۹ تا ۱۴ و از ساعت ۱۷ تا ۲۳ باز است. می توانید در این ساعات در بازار صفین گشت و گذار کنید و خرید های خود را انجام دهید.

آدرس بازار صفین کیش

این بازار در استان هرمزگان، جزیره کیش، شهرک صفین، میدان لارک، خیابان لاهور واقع شده است.

برای اطلاع از لیست بازارها و مراکز خرید کیش اینجا کلیک کنید.